Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av perjak
Har just kommit hem efter att ha lämnat in bilen på serivce/undersökning-åtgärdande av garantijobb.

Varför skriver jag om det då frågar du dig. Jo, för att ett sånt bemötande som jag fick när jag lämnade in bilen har jag aldrig upplevt. Lugnt, intresserat lyssnande, kontrollfrågor m.m. Det märktes verkligen att killen brydde sig om både mig och min bil.

På fråga om uppdatering av pgmvara blev svaret; det har vi kollat och det finns lite nytt till motorn. Det lägger vi givetvis in.

Vänatar nu med spänning på att få hämta ut den nyservade pärlan... :D

Vilken verkstad det är? Ahlberg bil i Karlshamn.
av sportmomentum
Det är jättebra att det delas ut ros och inte bara ris.

Du kanske skulle vänta tills du fått tillbaka bilen också, innan du ropar hej! :D
av perjak
Ja ja. Visst kan det vara dumt att ropa hej redan nu, men det finns ju en editeringsfunktion :lol:
av perjak
Summeringen av verkstadsbesöket hos Ahlberg bil i Karlshamn är lika positiv som jag hade hoppats på. Tydlig och aktiv redovisning av genomfört arbete. Rekommendras!!
av McDonald
De har blivit himla trevliga på Ahlbergs på sista tiden.
Polarn beställde en ny S80 i höstas och den blev 2,5 månader försenad, fick ett tankakort laddat med 5.000 kr som kompensation av dom.
Hämtade min nya S40 för mellanservice där igår, låg ett "AfterEight"-paket på passagerarsätet och tackbrev för att jag hade valt just dom för servicen.

M

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]

Total felkälla till problem, i klass med avt[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked frå[…]

Hej , Jag har en XC60-18 där tätningsli[…]