Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Nu har euromaster balanserat om däcken, roterat ett av dom 180 grader på fälgen och det blev faktiskt bättre. Men inte lika bra som innan däckbytet...
Det var mellan fem och 15 gram fel innan, så jag antar att maskinen på jobbet inte är helt perfekt.
Sen drogs mina hjul på med momentnyckel (!) och jag fick 2,5 kilo tryck i däcken, det tyckte dom räckte. Men jag litar på dom och från och med nu har jag 2,5 Istället för 2,7. (205/55-R16)
Användarvisningsbild
av taxi
Nu har jag låtit euromaster kränga av och på däcken, och balanserat och nu vart det bra också!
Jag lade märke till en intressant sak: när de pumpade upp däcken efter påkrängningen gick det snabbt, pang-pang sa det när däcken satte sig på fälgen. Tog bara några sekunder. På jobbet tog det antagligen tio gånger längre tid.
Dessutom är fettet lite gammalt och stelt på jobbet, dessa två faktorer räckte antagligen för att mitt första resultat skulle bli mindre bra.
Nu ska jag också mejla däck365.se och berätta att deras produkt är felfri (vilket nästan är konstigt då jag gjort mitt bästa för att förstöra dom). Plus till det företaget, ringde upp mig för att höra hur det gick :D
Tack för svaren i tråden också!
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]