Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av engis
Och brukar slå upp mina dörrar tills det tar stopp..
Men jag är ju socialdemokrat och röstade på palme så alla ska bo i hyreskasern och åka 740...
Användarvisningsbild
av bumpen73
VS60 skrev:
lellec56 skrev:
jbl skrev:Ja det är förjävligt med dessa dörr uppslag.

Det senaste som hände mig nu i vårat flerbilsgarage är att en katt jävel sprungit på bilen ett antal gånger och skapat lite fina repor på motorhuven. Det typiska är att den har varit på bilen efter jag har polerat upp den. La ned 12timmar och så kommer en katt och förstör resultatet :evil:
Har ett förslag att komma med ang katter:
Sätt ett kryss i pannan på katten, sen en spark i röven. Då har man en perfekt skinn o polera med :lol:
Angående katter på bilen, jag har en kompis som kör en V70 – 05, grannes tjocka katt brukar hoppa på hans bil och sova ut sig. Djur är som vi människor de lär sig saker. Idag katten bara går förbi bilen utan att titta på den.
Vad gjorde han? På hans fjärkontroll(nyckel) finns en så kallade panikknap, så fort han såg katten på bilen tryckte han på den, efter flera upprepningar katten går bara förbi bilen.
Angående katter så har dom inge inlärningsystem,en katt har så dåligt minne att den glömmer bort från dag till dag var den heter,den kommer bara ihåg hur den får tag på mat så en katt med ångest finns inte.
Men om den gör repor i lacken lär den nästan ha spikskor på sig,jag har inte fått nå repor på nån av mina bilar fast min 10 kg katt älskar att åka ruchekana från taket och ner på huven
av NCR
VS60 skrev:Angående katter på bilen, jag har en kompis som kör en V70 – 05, grannes tjocka katt brukar hoppa på hans bil och sova ut sig. Djur är som vi människor de lär sig saker. Idag katten bara går förbi bilen utan att titta på den.
Vad gjorde han? På hans fjärkontroll(nyckel) finns en så kallade panikknap, så fort han såg katten på bilen tryckte han på den, efter flera upprepningar katten går bara förbi bilen.
Har provat detta med vilket fick till följd att även katten fick panik och dess fötter gick som trumpinnar när den skulle av huven med några repor som följd.
av Conny1
Jag kör samma trix som haxpet... parkera bredvid nya fina bilar... dom är lika rädda om sin bil som du är om din förhoppningsvis :???: jag har klarat mej än så länge. tråkigt med din bil!!!! Tänk om man fick tag i en som gjorde så.... det skulle bli pulvermos av den personen. Lider med dej. hoppas det ordnar sig.
av bromsoket
perjak skrev:I går hämtade jag ut bilen för tredje gången. Nu har man lackat om dörren igen och den är i princip helt slät, men ändå inte 100%. Jag tänker ha det så nu för jag är kanske petig i överkant. (tror inte att nån som inte vet att den varit skadad märker det)

Men tro inte att det var färdigt med det. När jag väl kom hem visade det sig att varken elkontakterna eller viren till öppningshandtaget på insidan var kopplat. SUCK :( Plockade loss dörrsidan och fixade det själv.

Nu behöver jag bara åka till vekstan för att hämta tre plastnitar som håller dörrsidan på plats. Dessa hade mekanikern bara stuckit i hålet för låspinnen i mitten hade visst förkommit... :twisted:
arrghh, frustrerande, jag hade fan fått ett bryt o nitat den/dom jävlarna i verkstaden, förstår inte hur du kan hålla dej så lugn i detta läge,

vilken jävla verkstad är detta?? Ingen ska väl nånsin behöva uppleva detta trauma du upplever, ut med firman bara!!!!!!!!
Takräcke Ex90

Lasthållare till en XC90 passar tyvärr […]

Kolla vad din bil ska ha som storlekar för ha[…]

Batteri, återuppliva genom att släppa i backen?

Japp, håller med, har dock inte haft mö[…]

V60 2020 problem med ABS/ASC

Har samma problem, tydligen är det ett vanlig[…]