Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av semmelman
Ok, tack. Ang DP 8005 så verkar det vara the shit för mycket plast, alla fall enl Antus aka Bosse Bildoktor här: http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... 99-DP-8005

Alla fall idag köpte jag Plastic Padding Glasfiber Spackel, iofs mer spackel än lim eller fog men ändå, det är tvåkompoments och luktar starkt och smetar ordentligt å innehåller glasfiber så ingen annan förstärkning behövs, nu har jag kletat dit det på en fog och ja det känns väldigt bra, det smetiga och starkluktande gör väl att plasten skräms till att fastna. Och så ska det ju stelna på 10 min istf tio dygn... ...såja, efter 10 min sitter det som berget, och är hårt som sten, det här blev riktigt bra!

Å PL400 som jag lagade med igår den lagningen känns väldigt förtroendeingivande, den håller för medelhård belastning, vill inte bryta å ta i för hårt detta håller tillräckligt. Så nu plötsligt har jag två bra alternativ! Men det blir nog glasfiber spackel på resten, går ju så snabbt.

PP+EPDM heter plasten jag ville laga och är en gummmodifierad Polypropylene, det betyder en legering av polypropylene och ovulkaniserad ethylene propylene gummi/elastomer, tror jag för att efterlikna gummi något och används i just stötfångare och dörrlister. Kanske inte så konstigt att det var svårt att hitta lim till det, å andra sidan hade jag bara testat glasfiberspackel (typ epoxy som tipsats om) direkt så hade jag ju hittat på en gång, men så kan det gå.
av semmelman
Uppföljning, det höll inte så jättebra, lossna på ena sidan när jag skulle tvinga in flärpen på plats, men jag strök på lite vanligt lim jag hade i trunken få se om den kan limma epoxy och plast, det är ingen större belastning när grejen sitter där den ska sitta, det var trångt få dit den då lagningen gick upp.
Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]