Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Mina låsbultar från Biltema vägde mycket mindre än de vanliga bultarna och detta orsakade obalans. Jag köper hellre sånt här hos någon annan och får bra grejor direkt, än hoppas på att just denna pryl från Biltema råkar vara en av de få saker som håller. Fuck Biltema.
Jag skaffade dessa i våras trots varningar på Forumet, men de har hållit Sig snygga trots allt. Var tveksam vid köpet och tog upp just detta med kundtjänsten och om de skulle rosta eller på annat sätt bli fula skulle Jag byta få inom en tidsgräns på 2 år. Skaffade också en ny hylsa till fär dessa.
Spara kvittot, Biltema är ganska hjälpsamma vid reklamationer!
Har använt hjulmuttrar från Biltema utan problem.
Dock inte mer än en sommar eftersom jag sålde fälgarna jag hade dem till.
Jag kan tänka mig att de riskerar att bli fula betydligt snabbare om man använde mutterdragare.
av *pettson*
Som det ska vara så finns det ju särskilda hjulmutter/skruv hylsor som är tunnare väggar i. Som dessutom har en plastad insida just för att inte skada krom. Använder man ofodrad stålhylsa och slående maskin så är det som ett brev på posten oavsett vart man handlat dom. Man slår sönder kromlagret vid kanterna i den riktningen man drog sist.
Jag har väl samma erfarenhet som de andra, kromet flagnar efter en vinter.
Och ja, jag drar med vanlig hylsa och mutterdragare precis som på Volvos muttrar där kromet börjar släppa i kanterna efter 15 år.
//Björn
Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]

244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]