Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag förstår vad du skriver. Men för mig är det annorlunda. En bil som är värd 5000 och ska repareras är inte längre värd 5000. Och om reparationerna kostar 5000 så är det i alla fall 5000 mindre än 10000. Samt besväret med att göra sig av med den gamla bilen, och att hitta en ny. De två sistnämnda tycker i alla fall jag är skitjobbigt och är värt flera tusen att slippa.
Jag förstår dig -- jag tycker inte heller om att leta skrotbilar. Men jag har gjort det när jag måste. Jag körde en gång runt med en 3500:- bil under ett år. Det var inte direkt så att jag lämnade in den för reparation när någonting strulade.

Det var inte heller så svårt att bli av med den -- en annons på tradera med utgångspris 1:-, och så kom någon och hämtade den.

Blev en -05 V70 2,5T som var 11 månader gammal istället. Hyfsat stort lyft. :wink:
Det ju en väldans skillnad om man har en 10000 kronorsbil och helt plötsligt får för sig att byta till en likvärdig för samma värde eller byta till en för säg hundra tusen. Vet du vad du har kan du lika gärna lägga pengar på det! Ex. Har själv farsans 240 som vinterbil, han köpte den ny 87 och sen dess är det jag som har gjort alla reparationer. Skulle inte få femtusen för den om jag sålde den, men att hitta en likvärdig bruksbil snabbt o lätt det är bara att glömma...Om man i stället skulle få för sig att köpa en bil för 70-100000 då är läget ett annat.
Fy skäms och kalla min bil för skrotbil... 8)

Den är ju bara 13 år gammal och har snart gått 63' mil.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]