Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ja, hur är det med DSG egentligen? Jag tycker väldigt ofta man hör om folk vars lådor rasat, men har det kommit ett generationsskifte?

Det känns inte mer än rimligt att de första årsmodellernas lådor borde haft barnsjukdomar, men nu när de ändå hunnit få tillräckligt med underlag för förbättringar borde ju en ny generation ha släppts nyss/vara på g?
crumpets skrev:Ja, hur är det med DSG egentligen? Jag tycker väldigt ofta man hör om folk vars lådor rasat, men har det kommit ett generationsskifte?

Det känns inte mer än rimligt att de första årsmodellernas lådor borde haft barnsjukdomar, men nu när de ändå hunnit få tillräckligt med underlag för förbättringar borde ju en ny generation ha släppts nyss/vara på g?

Ang. fallen jag nämnde tidigare, var den ena en Passat 2010 med dsg, körd drygt 100tkm. Den hade små oljud som man misstänkte kom från svänghjulet. Ljudet var bekant för en som hade haft sväghjulsproblem.
MartinS skrev: Mercedes är grymma på goodwill medans många andra tillverkare låter försäkringarna ta sådant som man tycker tillverkaren borde stå för.

/Martin
Jag är inte så säker på det, vem känner inte till Mercas 30-åriga rostskyddgaranti!
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]