Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Haunch
Jag fick idag reda på av bilia att jag skulle få en del av min reparationskostnad på min V50 betald via goodwill. Vilket jag inte räknat med då det är en 06-a som gått dryga 12000, så jag är glad.

Men jag undrar lite hur det fungerar med goodwill. Måste man själv lägga ut och sedan prata med volvo i efterhand? Eller dras det av direkt från priset när man hämtar ut bilen?

Anledningen att jag frågar är att jag är lite orolig för att servicekillen helt enkelt fått fel uppgift från volvo. och i så fall kommer jag inte ha råd att hämta ut den. :oops:

Men det är väl muntligt avtal som gäller där. :???:

Hur som helst är det riktigt generöst av volvo om dom tar på sig det :-)-)
Användarvisningsbild
av Nexus
Det ska verkstan göra upp med "Volvo". Du ska inte behöva kontakta någon annan än där du lämnar in bilen.
Har de lovat goodwill så ska det dras av på priset när du hämtar ut bilen.
De måste ju i sin tur kolla så uppgifterna stämmer innan de börjar med bilen.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag har fått en reparationskostnad på c:a 6500:- Den automatiska styrningen av vänster strålkastare hade bara lagt av och hela strålkastaren (Xenon) måste bytas ut. Mekanikern erbjud sig på eget initiativ att förhandla med Volvo för en reduktion eftersom det är ett fel som inte borde komma på en så relativt ny bil.

Är det någon som vet något om vilka principer Volvo brukar ha? Är 6500 för liten kostnad? Bilen är registrerad feb- 2008 och har gått 9000 mil.
av *pettson*
Ta ut det skriftligt innan reparation. Muntliga avtal blir alltid struligt om nåt inte fungerar.
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad är det som skall lagas på din 06:a? Inte för att det spelar så stor roll men jag är nyfiken.

Generellt sätt tror jag volvo är ganska frikostiga, så länge verkstaden anser att volvo bör gå in med goodwill. Om du inte har verkstaden med dig så är du körd, det är min erfarenhet.

/Martin

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]