Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av trojlee
Vilken obd2-sladd tar flest bilar?och vilket obd2 program är bäst?
Har kört mkt vag-com, kollat på vol fcr men det verkar ju bara ta äldre volvomodeller??..har en v70 II, vilken sladd
och vilket program funkar på den?
//
M
av trojlee
får bli en blåtands obd. Men som sagt så har ju olika bilmärken olika "protokoll" så jag har fått erfara att
det inte finns någon sladd som tar alla bilar utan ett par olika sorter...får prova:)
/
M
Användarvisningsbild
av MaB
hej. har testat ELM327 dosa, OBD2 till bilen, usb i datorn.
testat en hel hög med diverse program, kunnat ansluta och läsa en del data men tyvärr inte hittat något som läser fel och servicekoder (meddelanden) korrekt.
kanske är det så att endast PPC gör jobbet, om inte man nu har Vida+dice dvs. men det är väl lite mycket stålar om man nu inte har verkstad dvs.
De mjukvaror jag fått fungerar någorlunda bra (förutom koder som sagt) PCMSCAN, OBDII ScanMaster och OBD2007. är det någon som lyckats läsa och nolla meddelanden med något av dessa ?
av charta360
Jag skulle undvika vol-fcr, speciellt om du köper ett 'spritt' paket med Vol FCR-OBD2 kabeln som bl.a. finns att hitta på blocket.

För min del så fick jag med en del piratade program, virus (bl.a. för att stjäla lösenord till WoW konton). Sedan så kan inte de andra programmen hantera kabeln och anslutningen. (Egnentligen borde jag skickat tillbaka den till butiken, men tyvärr så tog jag inte mitt konsumentansvar där.)

Nästa kabel jag köper är med ELM327 och hoppas den fungerar bättre och som jag tror finns det mer och bättre program till denna.

Priset för att beställa här i och med att dollarn ligger så lågt blir jämförbart med inhemska priser.
https://www.scantool.net/

Denna tråp kan vara intressant i sammanhanget.
https://www.scantool.net/forum/index.php?topic=2379.0

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]