Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Tänkte åka och kolla på den här (istället för en ny S60 T3). Hur som helst så påstår annonsen att det är xenon. Jag är 99,5% säker, baserat på bilderna, på att det inte är original xenon. Säljaren blev irriterad när jag frågade om det var fabriksmonterade xenon: "DET ÄR XENON!!!". Sen ser jag knappen till vänster om ljusomkopplaren som är för strålkastarhöjdreglering (4:e bilden). Det måste alltså vara eftermonterade xenon, eller inga alls, eller hur! Strålkastarna fram ser verkligen inte ut att vara originalxenon.

http://www.blocket.se/helsingborg/BMW_3 ... w=3&last=1

Säljaren påstår att när han startar bilen så rör sig lysena upp och ner som xenon brukar göra. Det har jag varit med om att det sker även på bilar utan xenon. Men har ingen aning om hur det är på just denna modell.

Nån som vet?

PH
av *pettson*
Om bilen är afabriks för xenon så ska det vara automatisk höjdjustering på lyktan vid belastning. Lyktorna ska dessutom följa vägen vid gupp osv. Det brukar sitta en sensor i bakvagnen som sköter detta.
Om det nu inte kommit andra lättare krav?
Men visst finns det konverteringssatser till xenon, med höjdreglering inkluderad, nuförtiden? Om det sedan går att få det godkänt, är nog en annan femma.

(Det var ett bra tag sedan man var in här på forumet, förresten. Kul att se er igen :) )

Göran
DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]