Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Det ska nog väldigt mycket till för att SAAB ska komma tillbaka till normala volymer.
Jag tror inte att det kommer att ske tyvärr..
av llesrof
Variosboy skrev:Det ska nog väldigt mycket till för att SAAB ska komma tillbaka till normala volymer.
Jag tror inte att det kommer att ske tyvärr..
Men små volymer är väl normalt för Saab..? :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Jag skrev inte "stora volymer", jag skrev "normala" och normala för SAAB är ju små, men n är ju volymerna micro! 8)
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, jag tror SAAB håller på att gå "sotdöden" till mötes. Att se rubriker om att produktionen stoppats på grund av att det inte finns delar. Detta för att underleverantörer/åkerier inte fått betalt för sina varor/tjänster. detta skapar inget förtroende. Om det inte kommer in friska pengar nu, då är det slut snart tror jag.
av svempus
jag tycker att jag ser saabar överallt i örebro på dagarna så i örebro äre ingen brist på dom i alla fall...
ja risken är nog stor att saab riskerar att gå "sotdöden" till mötes om dom inte får in friska pengar nu. och nu har ju saab ab(flygplans sidan av saab) börjat bråka ochså om namnet saab.man få hoppas på det bästa och frukta det värsta..
Användarvisningsbild
av vetten
Synd om SAAB skulle försvinna tycker jag men nu är dom ju tyvärr på fallrepet igen :-O) Volvo hade kunnat vara lika illa ute om inte Kineserna köpt dom eftersom jänkarna bara var ute efter Europeiskt kunnande (eftersom dom inte har något själv) så va det både med Saab och Volvo.
Jag tycker att det hade varit bra om dom två gått ihop på -90:talet eller när det var som den diskussionen va aktuell, för då kanske vi idag haft ett eller två helt Svenska bilmärken fortfarande.
Ja jag vet att detta bara är spekulationer eller önsketänkande, men det hade utan tvekan varit bättre än det är nu för dom båda, men det är bara mitt tänk där :mrgreen:
Användarvisningsbild
av FWH
Jag har alltid aft svårt att förstå hur man skulle ha slagit samman två så olika varumärken som Volvo och Saab.

Gällande där Saab är nu så kan jag inte se hur de skulle kunna löpande tjäna tillräckligt med pengar för att utveckla egna nya bil modeller.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]