Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FWH
I brist på "miljöbilar" från Volvo just nu :-(O) , är det någon som köpt nya 9-5:an? :-O)

Inte ens på Saab forum verkar det finnas många som har denna! :shock:
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag har endast provkört med dieselmotor. Men nog kan du hitta några som köpt nya 9-5an, om än med annan motor, på saabforum. Självklart så är dom tyvärr inte så jättemånga ännu med tanke på att det knappt är någon som köpt nya 9-5 i sverige... Tror vi får vänta tills kombin kommer innan vi ser någon större uppsving i saabs försäljningsstatistik av 9-5 här i sverige.

/Anders
Användarvisningsbild
av FWH
Har du något bra tips på ett bra Saab Forum? ??:-/
Användarvisningsbild
av crumpets
Bor du inte nära någon saabhandlare? Vad jag vet är man oftast jätteglad i att kunna skicka ut potentiell kund i en ny bil på provkörning.
Användarvisningsbild
av FWH
Absolut, jag har redan provkört, måste säga att den var trevlig att köra, men jag måste ta en längre tur när det är lite bättre väder.

Det jag letar efter lite erfarenheter från ägare som tex kvalitet och jag har inte hittat något bra Saab forum tycker jag.
av Amli
Det svåra blir nog att hitta någon som har haft bilen och kört den länge nog för att kunna uttala sig om kvalitet m.m.
Användarvisningsbild
av FWH
Nja, visserligen inga långtids tester, men om man har haft en massa problem de första månanderna så...
av Arese
Svärfar har beställt en manuell 220 hk Biopower med fyrhjulsdrift och e-Lsd. Enligt honom går den kanon.

Har själv bara kört Aero6 med e-Lsd. Den går väghållningsmässigt lika bra som en BMW 5. Imponerande! Synd att man inte kan säga samma sak om känslan i inredet...

Mvh
Arese

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]