Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
#246969
Jo fast egentligen, dom kan väl inte säga nått om det. Jag menar att dom kan ju inte anmärka på det om det bara sitter där och inte är inkopplat lixom :)
Men då vet jag, 6000k är nog smartare så slipper man skriva på bilen att man vill bli stoppad lixom..

En kul notis om det här ämnet är faktiskt att jag blev stoppad för några veckor sen, polisen tittade på mina positionsljus fram och frågade om det var vanliga orginal.
Jag blev jättenervös och svarade... "nej.. det är... dioder".
"Coolt", sa han. Sånna ska jag skaffa till min 940 också.

Finns väl bara en smiley som beskriver det där?

8)

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Tomas88
#247045
Ja det var ju ganska roligt med polisen. :D
Jo 8000k är ju nästan som jag sett någon annan kallat det "fjortisraggarblått". Vill du att det ska se så orginal ut så möjligt ska du ju ha 4300 k men förstod att du ville ha lite blåare och rekomenderar därför 6000k.
av Andy1983
#247446
En fråga bara, om man xenonkonverterar tar man då ström från dom kablar som annars skulle gå till lamporna eller drar man ny ström från batteriet? Såg nu på vvme:s sida att man får med relä och sånt. Men det känns ju klyddigt, då måste jag ju in och klippa i bef kablar för att få styrström till reläet (till helljus alltså)? Hur har Ni gjort som har konverterat?

Länk till bilden med relä: http://vvme.com/product/view.jsp?pid=20023
Användarvisningsbild
av Tomas88
#247467
Jo där är ju ett relä men det verkar ju helt onödigt.
Jag använde inget till mitt 50w kitt i alla fall. Kablarna är ju gjorda för att leverera 55w. Har man då 35 eller 50 så klarar det ju det också.
Visst lampan tar ju mer just i startögonblicket men det gör ju en halogenlampa också. Fast inte lika mycket kanske, vet inte.

Jag har i alla fall inte haft något problem med min koppling. Jag tog strömen och jorden från vanliga kontakten som från början sitter kopplat på halogenlampan.
Ska du ha ett relä behöver du visserligen inte klippa nåt utan då tar du ju bara styrströmmen från original kontakten och + från batteriet och letar upp en jordpunkt att koppla relät till.
av Uninium
#443133
Skakar liv i denna,håller själv på med xenon konvertering på min 850.
Det där reläet som man kan köpa till är just ett kit med relä+kablar som man kopplar in
så att man slipper att xenon lamporna tänder upp 2gånger som det blir när du startar bilen.
Om man inte vrider vredet på parkeringslamporna före.

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]