Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Guligan skrev:Hehe, ja inte var det min salig gamla 440 Turbo i allafall...
Upp till ca. 11000 mil var min 440 turbo i stort sett felfri, men efter det rasade allt i otroligt snabb takt.....

Min 850 var i stort sett felfri till 13500 mil då AC:n lade av med en mycket stor räkning som följd.
Min Amazon -69 gick 22000 mil innan det blev dags för dyrare reparation i form av kopplingsbyte, men den krävde å' andra sidan mängder med småfix och täta servicar som man knappt behöver göra på nyare bilar..tändstift, brytare i tid och otid, flottör, termostat, knutkors... listan blir lång....
Dessutom rostade äldre bilar rätt friskt, så efter 10 år var man verkligen lycklig om det inte var så mycket rost. Idag är det knappast ett stort problem.

/Thomas
av RoadRunner1
Min garagegranne kör fortfarande Amazon.Måste vara byggd av gamla stridsvagnsdelar.Det positiva är väl att han inte behöver en dator för att hålla bilen rullande. ?:-/
av Vovlo_Henrik
Min far körde Amazon från 1982-03 året runt. 2003 köpte han "ny" bil, 745 -91 :wink: Amazonen finns fortfarande kvar men används numera bara till bilträffar och småturer :-)-)

… och det mesta av kapitalet bundet i fasta[…]

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]