- fre 24 feb 2006, 21:15
Sen var det ju ett ställe som ville byta nätagg för denna sak. De sa t.om. direkt när kunden beskrivit att datorn stannar under uppstarten att det bara kan vara nätagget. Sen bytte de nätagg och lägligt nog så petade de även in sladden utan att säga något om den.
Möjligtvis lite OT men där stödjer jag insider. Kunden kan ha dammsugit i burken eller vad tusan som helst så att den lossnar är inte helt otroligt
CarMan skrev:Jag kommerihåg när dom lämna in datorer till olika ställen för lagning. Dom hade lossat kabeln till hårddisken.Nu märker man rätt snabbt om en kontakt sitter så dåligt att den riskerar att ramla ur. Att de inte upptäckte det eller ville byta hårddisk anser jag som ren skandal för så inkompetent kan man inte vara, då är det skandal att de har de jobb de har.
alla som skruvat med datorer vet att denna kabel sitter hårt & lossnar inte av sig själv.
alla gjorde prognåsen att hårddisken var paj, efter att teststartat datorn.
alla fick inte göra reparationen !
bland dom som fick reparera så var den nån som stoppa i en ny hdd, & nån satte bara tilbaka kabeln.
men även dom som inte fick reparera & sa att hdd:n var trasig fick skit i programet, trots att dom i mitt tycke gjort rätt.
sen kan det ju vara så att även den som bytte hdd:n gjorde rätt, han kanske tyckte att det måste vara fel på kontakten om kabeln kunde lossa (kan ha varit nån som bytte kabel & samma sak gäller där)
kunden blir ju inte nöjd om kabeln losar i gen & han får betala en ny felsökning för att då byta ghh/kabl, då hade han ju sagt, varför bytte ni inte den förra gången.
Sen var det ju ett ställe som ville byta nätagg för denna sak. De sa t.om. direkt när kunden beskrivit att datorn stannar under uppstarten att det bara kan vara nätagget. Sen bytte de nätagg och lägligt nog så petade de även in sladden utan att säga något om den.
Möjligtvis lite OT men där stödjer jag insider. Kunden kan ha dammsugit i burken eller vad tusan som helst så att den lossnar är inte helt otroligt