- mån 20 feb 2006, 16:59
"På förstasidan på "jagrullar.se" finns ett erbjudande om att få hjälp med att jämföra försäkringspremier. Jag provade att be Insplanet om denna hjälp. Dom ringde mig så snart jag lagt in min bil och ville ha "lite mer" information. Dom lovade återkomma efter en kvart. En kvart gick och dom ringde. Vad man sa: Jo, det finns ett försäkringsbolag som heter Auro som kan ge det bästa priset upp till 15% om du samtidigt tecknar en hemförsäkring hos dom !!?? Jag är inte i behov av någon hemförsäkring....Jag bad att få återkomma, fick ett telefonnummer som ..ni förstår..ingen svarade på. Upptaget upptaget upptaget, jag var ju nyfiken så jag försökte mycket länge. Hur som helst, jag har kollat upp på internet och fann att Insplanet har ett samarbete med Auro, vilket sammanträffande. Jag som trodde att dom var ett fristående bolag för oss konsumenter NEJ jag hade fel,detta är deras trick för att få oss att bli kunder hos deras samarbetspartner. SMART va!
När man bad om en offertförfrågan fick man ett inloggningsnamn samt lösenord, man kan sedan kolla in på vilka förslag som inkommit med förslag på försäkring. Konstigt nog var det bara Auro som hade givit mig ett förslag. Eftersom förslaget var dyrare än den premie jag har idag så skulle jag försöka ta bort min offertförfrågan, "vill du ta bort denna offert ?) Ja svarade jag, gick det....Nej.
Ni gör förstås som ni vill men jag föreslår att "jagrullar.se" tar bort reklamen för företaget då den är missvisande.
Mvh/ Perris
PS jag ringde ett växelnummer och efter mycket om och men så fick jag kontakt med "säljaren" oturligt nog hade han fel på telefonen.........dom skulle annullera mig sa dom..undrar om dom lyckas ?"
När man bad om en offertförfrågan fick man ett inloggningsnamn samt lösenord, man kan sedan kolla in på vilka förslag som inkommit med förslag på försäkring. Konstigt nog var det bara Auro som hade givit mig ett förslag. Eftersom förslaget var dyrare än den premie jag har idag så skulle jag försöka ta bort min offertförfrågan, "vill du ta bort denna offert ?) Ja svarade jag, gick det....Nej.
Ni gör förstås som ni vill men jag föreslår att "jagrullar.se" tar bort reklamen för företaget då den är missvisande.
Mvh/ Perris
PS jag ringde ett växelnummer och efter mycket om och men så fick jag kontakt med "säljaren" oturligt nog hade han fel på telefonen.........dom skulle annullera mig sa dom..undrar om dom lyckas ?"