Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

"På förstasidan på "jagrullar.se" finns ett erbjudande om att få hjälp med att jämföra försäkringspremier. Jag provade att be Insplanet om denna hjälp. Dom ringde mig så snart jag lagt in min bil och ville ha "lite mer" information. Dom lovade återkomma efter en kvart. En kvart gick och dom ringde. Vad man sa: Jo, det finns ett försäkringsbolag som heter Auro som kan ge det bästa priset upp till 15% om du samtidigt tecknar en hemförsäkring hos dom !!?? Jag är inte i behov av någon hemförsäkring....Jag bad att få återkomma, fick ett telefonnummer som ..ni förstår..ingen svarade på. Upptaget upptaget upptaget, jag var ju nyfiken så jag försökte mycket länge. Hur som helst, jag har kollat upp på internet och fann att Insplanet har ett samarbete med Auro, vilket sammanträffande. Jag som trodde att dom var ett fristående bolag för oss konsumenter NEJ jag hade fel,detta är deras trick för att få oss att bli kunder hos deras samarbetspartner. SMART va!
När man bad om en offertförfrågan fick man ett inloggningsnamn samt lösenord, man kan sedan kolla in på vilka förslag som inkommit med förslag på försäkring. Konstigt nog var det bara Auro som hade givit mig ett förslag. Eftersom förslaget var dyrare än den premie jag har idag så skulle jag försöka ta bort min offertförfrågan, "vill du ta bort denna offert ?) Ja svarade jag, gick det....Nej.

Ni gör förstås som ni vill men jag föreslår att "jagrullar.se" tar bort reklamen för företaget då den är missvisande.

Mvh/ Perris

PS jag ringde ett växelnummer och efter mycket om och men så fick jag kontakt med "säljaren" oturligt nog hade han fel på telefonen.........dom skulle annullera mig sa dom..undrar om dom lyckas ?"
Användarvisningsbild
av tomisak
Vi har blivit ombedda att ge insplanets syn på denna sak och här kommer deras svar:

---

Hej,
Insplanet har idag samarbetsavtal med åtta försäkringsbolag däribland Auro. Det krävs ett samarbetsavtal för att vi skall kunna få priser men också ersättning från bolagen. På vår hemsida finns tydligt angivet vilka försäkringsbolag vi samarbetar med. Dom vi samarbetar med är bolag som inte är rädda för transperans och konkurrens. Insplanet ger våra kunder en trygghet då alla erhåller en konkurrenskraftig produkt till ett bra pris. Att kontakta Insplanet innebär att man bara behöver vända sig till en part för att få premier och villkor från flera aktörer. Dessutom ger Insplanet kunden en bra möjlighet att få villkorsjämförelser innehållande alla bolag.

För att öka utbudet på bilförsäkringar startades försäkringsmärket Auro för ett par år sedan. Auro var fram till årsskiftet ett helt fristående bolag. För att inte förlora Auro som försäkringsmärke i Insplanets utbud förvärvades Auro av Insplanet. Försäkringsgivare är InterHannover och skadereglering och fakturering sköts av WLI som är agent för Inter Hannover i Skandinavien. Auro är ett varumärke och inte försäkringsbolag och en relativt liten andel av Insplanets förmedling hamnar hos Auro. Varken våra rådgivare eller Insplanet har någon ekonomisk vinning i att premiera Auro framför något annat bolag vi samarbetar med. Det är alltid svårt att uttala sig om enskilda fall men att du fått ett pris på en Auroförsäkring via Insplanet beror sannolikt på att det var det bästa alternativ vi kunde erbjuda dig.

Vi kunde olyckligtvis inte genom våra samarbetspartners erbjuda dig ett bättre alternativ än din nuvarande försäkring. Dock vet du nu att din nuvarande premie i ditt nuvarande bolag är bra vilket besparar dig en massa arbete och ger dig en trygghet. Att vi frågar våra kunder om de vill samla alla försäkringar i samma bolag är i sig inte konstigt. Det ligger i vårt intresse att kunderna förstår att det ofta finns ytterligare pengar att spara på att se över hela sitt försäkringsengagemang. Vi hoppas att du blir lite nöjdare med detta svar.

Med vänlig hälsning
Insplanet

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar du[…]

Kan inte lägga i växel V70

Tjena, jag hade hoppats på lite vägledn[…]

760 tändningslås?

Ja de är automat, så ta bort inredning […]

230fk går snålt

Mina spridare verkar vara äkta enligt bilder […]