- ons 10 jun 2009, 09:46
#295416
kan inte riktigt placera in denna fråga för den gäller ju många volvo modeller med samma typ så jag ställer funderingen här.
Det är så att styrningen har gått sönder och här kommer då frågan.
Modellen är en kuggstångs styrning med servo assistans den finner man in volvo 200/700/900 seriens bilar.
En gänga till servoslangs anslutningen har pajat på styrsnäckan och detta gör att ingen servo olja kan rinna in i styrsnäckan.
Som jag förstår ska styningen i sig fortsätta fungera som vanligt dock ej servo assisterad utan som kuggstångs modell ?
stämmer detta ?
Måste införskaffa en ny från skroten men för att kunna ta mig till skroten så har jag bara denna bil och eftersom jag kopplat ur servo pumpen och tömt all olja så borde det gå att köra som vanligt dock tyngre styrning ?
är jag ute och cycklar eller ?
Tacksam för snabba svar.
Det är så att styrningen har gått sönder och här kommer då frågan.
Modellen är en kuggstångs styrning med servo assistans den finner man in volvo 200/700/900 seriens bilar.
En gänga till servoslangs anslutningen har pajat på styrsnäckan och detta gör att ingen servo olja kan rinna in i styrsnäckan.
Som jag förstår ska styningen i sig fortsätta fungera som vanligt dock ej servo assisterad utan som kuggstångs modell ?
stämmer detta ?
Måste införskaffa en ny från skroten men för att kunna ta mig till skroten så har jag bara denna bil och eftersom jag kopplat ur servo pumpen och tömt all olja så borde det gå att köra som vanligt dock tyngre styrning ?
är jag ute och cycklar eller ?
Tacksam för snabba svar.