Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Hej
Jag har lovat en av mina söner med sambo att hjälpa dom köpa en bil för högst 100000:-. Den ska vara "högbyggd" ha antispinn/antisladd, vara rymlig så att det går att få in en barnvagn och en unge, dra lite soppa och vara lättparkerad. Ja det var väl ungefär önskemålen, så jag började titta runt lite och hamnade på just en Merca A 140 av lite nyare modell typ -04.

Nej dom ville inte ha någon Volvo tyvärr, (dom är väl inte riktigt mogna än) :mrgreen:

Någon här som har erfarenhet av den bilen eller kanske någon liknande biltyp så tar jag tacksamt emot förslag :-)-)
Användarvisningsbild
av isak
hej vetten.
kan dom mecka något själva? det där är en ren verkstadsbil jobbade på ett merc-företag grabbarna på PV-verksraden löft ur drivagg för nästan allting för att komma åt! jag vet att jag svär i kyrkan men en liten skoda tror jag personligen blir mera ekonomisk i längden. OK bilen i fråga fungerar rätt bra att åka i ock komma in i när man är litet stel, vilket man inte kan säga om en V70 (känns som att krypa in i en vedlår). men skulle personl- inte välja en MB över huvud taget.
isak
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]