Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Driver64
Är det någon som använder Volvo On Call och är det något man har någon egentlig nytta av? Vad kostar det att använda?

Det sitter en Volvo On Call-telefon i min V70 -03, men den är urkopplad och varje gång jag startar bilen måste jag kvittera bort meddelandet "ON CALL URKOPPLAD" och varningstriangeln lyser ständigt med gult sken. Kan man bli av med det meddelandet permanent utan att behöva byta ut hela telefonen?
Användarvisningsbild
av Driver64
Tjo! Nu är On Call aktiverat i min bil och jag slipper köra omkring med konstant "Yellow Alert"! :D

Från december 2005 har man rensat bland tjänsterna som On Call erbjuder, kvar blev "Automatiskt larm vid krock" och "Hjälp vid nödsituation" och dessa tjänster är avgiftsfria och gäller i 10 år från bilens första registreringsdatum. Jag har förstått att det är väldigt få bilar som har detta system installerat men jag kan väl få prata lite med mig själv i den här tråden då... :wink:

Nu hoppas jag bara att jag inte ska behöva använda systemet, men skulle olyckan vara framme hoppas jag efteråt kunna redogöra för hur det fungerade... :???:
av zenobia
Jag försökte med ljus och lykta och lite till få det installerat i min S80.
Dock satte sig Volvo på tvären direkt, och tyvärr fick jag aldrig någon rikigt förklaring.

Det är inte mycket som skiljer i en bil med VoC mot en utan VoC och jag vågar påstå att jag utan större problem hade lyckats att installera det hela om Volvo bara hade varit intresserade av att aktivera systemet.

Snackade med det företag som levererar själva VoC-tjänsten och det var inga som helst problem med att aktivera en bil i efterhand. Dvs bilar som lämnat Torslanda utan VoC en gång i tiden. Dock ville inte Volvo aktivera systemet i min bil så jag la ner projektet.

Det finns enligt uppgift 5-600 installationer i Sverige.

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]