Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mysko
Jag bytte ratt på just en 242:a å slog nog sönder rattlåset när jag tog bort den gammla ratten. Inga problem den första veckan efter det. Jag bodde nämligen på ett ställe där alla lämmnade nycklarna i.

Men en kväll skulle jag jobba i baren på en krog och tog ur nyckeln, man vet ju inte vad fyllskallar får för sig,

När jag kl 3 på natten skulle åka hem så fick jag inte i nyckeln, jag misstänkte ganska snart vad det berodde på å testade att vrida på ratten. Jodå, det funkade, inget rattlås i där inte.

Rycker ur kantakten bakom tändningslåset å klipper kablarna å skalar upp dom. Hittar till sist tändningen virar ihop dom å hittar sedan starten å startar bilen å åker hem.

Nu var det ju inte så roligt att hålla på sådär hela tiden, så jag skarvade på tändningskablarna å satten en knapp på instrumentbrädan så jag hade tändningen där, åsså dit med en startknapp. När jag ändå höll på så monetrade jag en knapp å en lampa för backljuset åxå.

Snyggt? Ja då, säkert? Nja.... köpte en grov kätting som jag virade runt pedaler å ratt när jag åkte till storstan :)
Användarvisningsbild
av Brainy
heh skulle vara kul att se besiktningsmannens min när det är dags att besiktiga.
/Anders
Användarvisningsbild
av Mysko
Brainded skrev:heh skulle vara kul att se besiktningsmannens min när det är dags att besiktiga.
/Anders
Kommer faktiskt inte ihåg om jag besiktade bilen nångång så. För övrigt så hade dom inte blivit förvånade.

Det här skulle inte ha varit en ny tråd utan det var svar på ett inlägg, men jag gjorde nog lite fel.

Det blev svar på tråden :???: :D
Mvh Ramon /Admin
av Molle
Du har ingen bild på det? :lol:
av anp
Hur i hela världen lyckades du sabba rattlåset vid ett rattbyte!? :shock:
Användarvisningsbild
av NickeGubben
anp skrev:Hur i hela världen lyckades du sabba rattlåset vid ett rattbyte!? :shock:
Jag har också lyckats med att låskolven missar hålet.
Om rattstången <-> rattlåset flyttas nån cm så missar kolven hålet och släpar mot rattstången.

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]