Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Hej hallå!

Har en bild på lampan som sitter under instrument brädan på min 940.. Tänkte kolla om någon vet vad den här sockeln heter då jag tänkte hitta en sån med diod i istället.

Bild

Trevlig kväll!

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Ticken
T5 är väl bara själv lampan? Och den går väl inte att ta ur den svarta sockeln? Trodde dom var lödda ihop..

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Ticken
Ingen som vet hur man gör med det här? Finns väl ingen internet butik som säljer dioder med den svarta sockeln?
Någon som gett sig på detta?

/Turbo+
av Mackansglt
Turbo+ skrev:Hej hallå!

Har en bild på lampan som sitter under instrument brädan på min 940.. Tänkte kolla om någon vet vad den här sockeln heter då jag tänkte hitta en sån med diod i istället.

Bild

Trevlig kväll!

/Turbo+
Är väl samma sockel med lampa som sitter till belysningen på askkoppen till en 850. Vad däremot sockeln kallas, inte en aning.
Användarvisningsbild
av Ticken
Förutom att sätta en silikon-kondom över lampan (som också är ett alternativ), är det ingen som har bytt ut dom här mot blåa dioder till reglagen i 940?

/Turbo+
av LarsBd
Turbo+ skrev:T5 är väl bara själv lampan? Och den går väl inte att ta ur den svarta sockeln? Trodde dom var lödda ihop..

/Turbo+
Är det inte bara att löda dit en diod istället?
Användarvisningsbild
av Ticken
Det var min tanke. MEN, det är så pyllelite plats i den där svarta sockeln att det är i princips helt omöjligt. Det blir nog tyvärr att köpa sånna blåa överdrag, trist.. Hade hoppas på att slippa det..
Fråga nr 2.. Vill minnas att jag någonstanns sett värsta lådan med sånna överdrag i olika färger och stolekar.. Någon som vet var man kan köpa det?

/Turbo+

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?