- tis 07 okt 2008, 10:37
#223940
Hej. Köpte en 855-96 för ett tag sedan med tysk manual vilket är jobbigt för jag kan ju inte ett ord tyska! :)
Ska försöka få tag i en svensk men tills dess undrar jag om någon bilkunnig OCH kanske tyskkunnig(?) kan hjälpa mig med en del saker som jag inte riktigt begriper.
Det finns en färddator i bilen vilket är alldeles nytt för mig efter åratal med gamla "skrutt" bilar utan någon som helst bekvämlighet. :)
Dessutom en del reglage som jag inte fattar vad det är.
Vad är "TRACKS"? Har en sådan knapp som det står "TRACKS OFF" Jag gissar att det är ett "antispinnsystem" men är inte helt säker!?
Om det är antispinn så förmodar jag att man kan stänga av och sätta på funktionen med denna knapp?
Vill då någon vänlig själ förklara för mig hur ett sådant antispinnsystem fungerar (om det nu är antispinn?
) och varför går det att stänga av? Vad är vitsen med det? Bör man endast ha det på vid halka eller är det OK att ha det igång hela tiden? För och nackdelar?
*kliar mig i skallen*
Ska försöka få tag i en svensk men tills dess undrar jag om någon bilkunnig OCH kanske tyskkunnig(?) kan hjälpa mig med en del saker som jag inte riktigt begriper.
Det finns en färddator i bilen vilket är alldeles nytt för mig efter åratal med gamla "skrutt" bilar utan någon som helst bekvämlighet. :)
Dessutom en del reglage som jag inte fattar vad det är.
Vad är "TRACKS"? Har en sådan knapp som det står "TRACKS OFF" Jag gissar att det är ett "antispinnsystem" men är inte helt säker!?
Om det är antispinn så förmodar jag att man kan stänga av och sätta på funktionen med denna knapp?
Vill då någon vänlig själ förklara för mig hur ett sådant antispinnsystem fungerar (om det nu är antispinn?

*kliar mig i skallen*