- tis 05 aug 2008, 23:53
Har samma uppfattning som tidigare skribenter; värdeminskningen är störst de första 2-3 åren. Sedan planar det ut.
Är du 100% nöjd med bilen så behåll den några år till du! Du håller den i skick och bör inte vänta dig några speciella kostnader förutom slitdelar = tryggt.
Spara på stålarna några år till, med gott samvete
Om det känns "trist" så kanske du kan piffa upp den lite? Ser att du har en Summum men kanske det finns något roligt du kan göra?! Jag är inte så insatt i just din modell men lite tips har jag, och fler kan nog fylla på
*Byt panelerna på instrumentpanelen. Kostar ca: ..?
*Har du vinge på bakluckan? Kostar ca: 3500:- med lack.
*Är alla lister lackade i bilens färg? Kostar ca: 2500:- på firma.
*Parkeringsvärmare med tidur; skönt inför vintern! Kostar ca: ...?
*Köpa 2 st. Nextbase dvd:er och trycka på nackstöden så passagerarna får lite underhållning? Kostar ca: 3200:- med 2 trådlösa headset.
*Kosta på lacken en konservering på Ditec. Kostar ca: 4000:-.
M V H
---> Matzen10
Är du 100% nöjd med bilen så behåll den några år till du! Du håller den i skick och bör inte vänta dig några speciella kostnader förutom slitdelar = tryggt.
Spara på stålarna några år till, med gott samvete

Om det känns "trist" så kanske du kan piffa upp den lite? Ser att du har en Summum men kanske det finns något roligt du kan göra?! Jag är inte så insatt i just din modell men lite tips har jag, och fler kan nog fylla på

*Byt panelerna på instrumentpanelen. Kostar ca: ..?
*Har du vinge på bakluckan? Kostar ca: 3500:- med lack.
*Är alla lister lackade i bilens färg? Kostar ca: 2500:- på firma.
*Parkeringsvärmare med tidur; skönt inför vintern! Kostar ca: ...?
*Köpa 2 st. Nextbase dvd:er och trycka på nackstöden så passagerarna får lite underhållning? Kostar ca: 3200:- med 2 trådlösa headset.
*Kosta på lacken en konservering på Ditec. Kostar ca: 4000:-.
M V H
---> Matzen10