Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ufriman
Eftersom vi jag och min arbetskamrat har ansvaret för 3st v50 3st v40 så beställer vi service etc för dessa. de ringde från volvo bil och ville ha in våran älsta v50 för första service, tiderna vi blev erbjudna var i januari/februari 2006 helt otroligt att vänte tiden är 4 månader för service just nu (för volvo tjänstebilar i göteborg)
Användarvisningsbild
av CarMan
oj det var lång vänte tid.
känner du till varför väntetiden är så lång?
Användarvisningsbild
av ufriman
Vad jag fick till svars var att trycket beror på att många inom Volvo har fått kalla fötter efter skriverierna om "luftspjället" som tas in på på löpande band för garanti jobb. Även min S60 (privata) har det bytts på pga skriverierna. Men som sagt det har ju stöts och blötts inom forumet om bilar som rycker, går dåligt till ända. Så då måste de ju fixa detta.
av Knasen
Jag beställde tid för service på min kärra, fick tid efter två veckor (Bilbiten, Volvocity), jag går alltid till samma kille, ringer hans direkt nr och bokar tid( detta var för tre veckor sedan)
Användarvisningsbild
av ufriman
Kanske är det så att avdelningsbilar får vänta, De blir låg prioriterade i kön. De måste ju ha en del luckor för akutjobb och privat personer som inte kan köra alternativa bilar som vi kan. För oss är det ju bara att gå ner till tjänstebilar och kvitterea ut en hyrbil om vi måste ha en.
Användarvisningsbild
av Loner
Det var rejält med väntetid det.

När jag skulle byta kamrem på gamla 850'n så var över en månads väntetid enligt killen på kundservicemottagningen. Jag sa bara att "det går inte", slutade med att jag fick knalla ut på verkstaden och prata med en mekaniker. Han fixade det dagen efter 8)
Fick hans visitkort med direktnummer :D

Så har man "bråttom" skall man se till att få prata med killarna/tjejerna ute i verkstan, dom har mycket mera pejl på vad dom hinner med att göra på dagarna, och dom har ju ackord, så hinner dom med en service extra en dag så får dom ju en slant till i plånboken.
Användarvisningsbild
av Jensen
ufriman:
Vad jobbar du som???
Bara att gå ner till tjänstebilar och kvittera ut en hyrbil???
Tjänstebil eller hyrbil, hur ska du ha det.
Användarvisningsbild
av ER
Brukar normalt ha 2-2,5 veckors väntetid för service här hemma.
Trodde dom inte bytte gasspäll på 02:or då dom skall vara dom första att ha den nya bättre typen?

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]