Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
det var väl Jan Guillou som myntade uttrycket 'Nyttiga idioter' om journalister. :wink:
Frågan att ställa är ju vems ärenden man springer? Vem lobbar värst? :-(O)
På 90 talet så skrämdes man med att det blir en ny istid, duhhh.
I grund och botten så handlar det om hur mycket pengar (skatt) man kan dra från folket, så att folket kan acceptera det. :evil:
En stek på grillen sitter alltid fint, och den skall ju handles på stormarknaden som ligger 2 mil bort.
Åker jag ditt med kollektivt för att handla?...skulle inte tro det. :wink:
vill inte välja, kan tillochmed tänka mig att äta kött i bilen om man kan undvika att kladda ned.
sen vet man ju inte vad man ska tro om miljödebatten (vinklad av alla förståsigpåare mfl)
såg en dokumentär (tv4 tror jag) där dom påstod att växthusgaserna varit högre än i dag än historiskt sätt typ 100000 år sedan.
och att miljöhysterin hejades på av thatcherregeringen i england för att den sammanföll med deras agenda.
hitta lite skrivet här också http://ministryoftruth.wordpress.com/ca ... mat-miljo/
sammanfattning : visst är miljö viktigt men tamesjutton om jag kan bilda mig en uppfattning utifrån de input man får från media.
hejs

Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]