Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Tänkte byta kärra till våren /sommaren mina tankar har varit en ny V70 Momentum utrustad med lite till,2,5t eller Diesel 163 hp, Men i dag for jävulen i mig Blev sugen på en XC90 men då blir det nog en 06-07:a max 5-6000 mil ,är det en tokig tanke eller,de mest ekonomiska blir nog V70:ian. Hur mycket dyrare är det att ha en xc 90 om man bortser från bränsle, skatt .försäkring.Har de några vanliga fel eller problem som får en att va med i TV3:s Lyxfällan
mvh janne
Användarvisningsbild
av Janne3
Är jag den första som är sugen på en xc90?finns de ingen som har en och vet tex bränsle förbrukning sam eventuella vanliga fel på en sådan kärra!
Användarvisningsbild
av Funk
Hjullager tar ganska lätt slut, i alla fall på tidiga vagnar
Och dom kan dra soppa så man inte tror det är sant...jag kör en 3,2 och en V8 i tjänsten då och då, dom snittar 1,95 och 2,4l/mil vid ganska stygg stadskörnig ! Har även haft problem med att V8:an tömmer batterier, men det fixades med ny mjukvara.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Janne3
Kan man få en 2,5 t att gå på 1-1,2lit lugn blandad körning eller är de helt kört för här uppe i antartis finns inte så många städer
av S60Turbo
Lär ju vara bättre andrahandsvärde på en 163hk (2,4D) än en 2,5T!

Känns som XC90 börjar svalna. Kanske även beror på att USA som varit den hetaste marknaden för denna modell helt plötsligt blivit iskall...
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]