Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lobocut
#1561143
Det är ingen policy som Volvo själva har, det är dom auktoriserade verkstäderna som kan ha denna policy. Det är lättare att få tag på reservdelar från andra tillverkare, när man har korrekt artikelnummer. Vem vill köpa en stötdämpare från volvo, som kostar över 2000kr, när man kan köpa den från autodoc för halva priset? Och då är det samma tillverkare på reservdelen, Sachs, hos Volvo och autodoc.


Enligt Volvo själva, så SKA dom lämna ut artikelnummer på förfrågan. Klaga till Volvo själv, [email protected]

Sedan kan man ju även vara fittig tillbaka, om dom vägrar lämna ut artikelnummer.

Bilia i Stockholm har 14 dagars öppet köp. då är det bara att beställa, hämta ut, notera artikelnummer, och sedan lämna tillbaka.

"Har du beställt till butik erbjuder vi 14 dagars öppet köp. För att kunna nyttja öppet köp ska förpackningen vara obruten och varan i nyskick."
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1566493
PalleH skrev: ons 15 nov 2023, 16:36
MarcusJ skrev: tor 14 sep 2023, 10:55 Kan tillägga att clipsen det gäller är dessa:
https://www.skandix.de/en/spare-parts/a ... e/1005993/
Artikelnumret är 9133417.
Lack och plåtverkstaden visade sig ha exakt likadana hemma, flera lådor fulla, 4:95 kr/styck.

Jag var faktiskt beredd att beställa dem från Volvo för att vara säker på att få exakt rätt delar, men deras policy om artikelnummer gjorde mig minst sagt sur. Blir mer och mer övertygad om att lämna Volvo som märke för vardags/familjebilen, såna här idiotier spär bara på övertygelsen.

När V70:n är slutkörd blir det något helt annat, Volvo har inte längre något jag är intresserad av vare sig det gäller bilar eller kundservice. Både Volvo Cars och återförsäljarna lever i praktiken helt på företagskunder, förmånsbilar och leasingavtal. Dessa kunder ställer inga frågor, bara lämnar bilarna på service och reparationer under tre år för att sedan byta ut bilarna till nya. Privatkunder som är hänvisade till begagnade bilar, f.d. företags/förmånsbilar tar bara tid och resurser från den lönsamma verksamheten. Privatkunder vill man helst slippa, så varsågod. Jag tillmötesgår mer än gärna det önskemålet.
Vilken återförsäljare var det?
Borås Bil

Hej. Det finns motorer(om det nu är motorn so[…]

Eolys nollställa

Tjena hej. ADMs räknare måste åte[…]

Hej! Det började med att jag inte fick upp h&[…]

Manual V90 2022

Jag har sett att i den XC90 från 2019 som ja[…]