Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej, mitt ena spegelglas höll på att lossna på min V50.. Så jag tog loss det (inkl 'hållarplattan') och rengjorde.. Och klurade på vilket lim eller fogmassa som kunde tänkas funka.. Men så kom jag på att jag har Biltemas tjocka dubbelhäftande utomhustejp (som jag har väldigt bra erfarenhet av), så körde på den, men kom nu på att, hur mycke sämre kommer eluppvärmningen fungera i höst/vinter..? Tejpen är väl 1-1,5mm tjock och jag monterade den 'heltäckande' liksom..
Lucif3r skrev: mån 29 aug 2022, 17:00 Det kommer den säkert bli... Sen är ju risken rätt stor att limmet på tejpen släpper av värmen, och glaset lossnar igen...

... Är ett helt nytt glas, platta och allt, verkligen så dyrt till V50 att det lönar sig att tejpa det gamla?
Ja nä själva glaset är inte svindyrt.. Men jag har fått för mig att inte 'bakstycket' (glashållaren/plattan) ingår..?
Köpte typ till min och bara att klicka dit https://www.trodo.se/speglar/volvo-v50- ... -38463-cid

Har du något typ pl400 är det väl värt att prova, se om det håller några år om inte annat men ja ett dubbelhäftande lär lossna, möjligen kan Würth karroseritejp hålla men det kostar väl några hundra för en liten rulle
Okalettos skrev:Aha.. Vad menas med budgetkvalitet på Trodo? Alla alternativ där är budget..
På dom flesta av bildels säljarna på nätet kan du välja vad du vill betala för delarna. Många tror att betalar man mer så får man bättre grejer.
lennarte skrev: mån 29 aug 2022, 17:30
Okalettos skrev:Aha.. Vad menas med budgetkvalitet på Trodo? Alla alternativ där är budget..
På dom flesta av bildels säljarna på nätet kan du välja vad du vill betala för delarna. Många tror att betalar man mer så får man bättre grejer.
Mjo, men om man klassar något som budget så vill jag gärna veta vad som eventuellt skiljer sig / kan tänkas skilja sig jämfört med original.. 🙄
@Okalettos, På den jag fick hem så va värmetrådarna bredare och glesare, ingen kvalitetsskillnad men en skillnad. Där man fäster kablarna var "hanarna" även aningen klenare än original. Vill minnas att jag flyttade över styrpinnarna av metall då original var lite kraftigare

Original 1800kr
Tyc 200kr

Så det var väl värt att prova tyckte jag :-)

Tyc till vänster och original till höger

.
IMG_6898.jpg
IMG_6898.jpg (3.53 MiB) Visad 1453 gånger

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]