Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Lilja skrev:
grammse skrev:Lilja"][.
Men trots allt så har volvo som sagt garantier
Garantier har icke volvo verkstäder oxå. hur ska de annars få några kunder. Mekonomen anslutna har 3 år på reservdelar om jag ej minns fel.
Men visst fan e det surt när det ska strula med oseriösa verkstader stora som små
Inte alla har det, små privata verkstäder har i många fall inte. Men sen är det också det här med kunnighet och lagerhållning som spelar roll som sagt.
Liten verkstad måste vara hyffsat kunniga och lämna någon sorts garanti annars blir de ej långlivade i branchen :wink: .. men jag e med på vad du menar Bilia har ju mera special kunskaper om volvo och servar/reparerar man på annat håll så missar man div uppgraderingar som kanske görs utan kundens medvetande.
Man kan ju se det från olika synsett som vi 2 gör :wink:
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Fy fan vilken grym jävla otur du har...

Jag skulle nog ha fixat till bilen på auktoriserad volvoverkstad och sedan behållt den ELLER sålt i väg den illa kvickt... (dåligt omen med så mycket trassel...)
av *pettson*
JIK skrev:Svar till Lilja.

Det jag menade med att oljan inte var klarröd, var att den fortfarande är skitig. Nu tror jag ju att de fyllt på med ATF men att de inte gjorde en "spolning" utan tappade ur från pluggen och fyllde på. Eller så tappade de inte ur en droppe. :roll:

Sen varför jag lämnade in bilen där, var pga att jag köpte bilen hos en firma och de hänvisade mig dit.

Fast det var ju absolut första och sista gången, någon av mina bilar hamnar där. Jag kommer ju även att avråda andra som jag känner från att lämna in där.
har du kvittot bara så är det MINST 12 månaders garanti på packboxjobbet och ända upp till 24 månader beroende på hur dom lagt sin garanti. Oljebytet är att dom dränerat tråget och hällt i nytt bara.. Precis som på en manuell låda. Dom har alltså garanterat INTE orkat skölja den.
av JIK
Hej!
Det var skönt att få skriva av sig lite och att man fick medhåll. Tack ska ni ha.

Förra veckan var jag tillbaka till verkstaden och ifrågasatte oljebytet. Hör och häpna. Nu sa dom att de inte ens fyllt på olja i lådan. Jag bara vände och åkte till firman jag köpt bilen av. Har nu kommit överens med säljaren om att han köper ut oljan åt mig och jag fixar det själv. Men det känns förj**la surt när man har pyntat för att få det fixat och sen får man ändå stå där själv och göra det.

Har pratat med några andra som haft bilen där. Det visar sig att alla dom jag pratat med haft strul, utom en.
Trasig turbo V70 D4 aut MY15

Igår 11/8 på väg med bilen till b[…]

Tycker att du verkar ha det mesta i utrustning, ja[…]

Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller