Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det första tyder på att "tskill.exe" inte är registrerat som ett system wide kommando.
När kommer den rutan upp?

Beroende på hur installationen ser ut, så kan det gå att modifiera en fil så den pekar direkt på "tskill.exe"(t ex, om tskill ligger i C:\blabla\kan man ändra i filen så den pekar på C:\blabla\tskill.exe, istället för bara tskill.exe)

Det andra felet betyder att den inte hittar filen filldb.cmd i VIDA installationsmappen. Navigera dit manuellt och kontrollera att filen finns där.

I övrigt rekommenderar jag dock inte att köra VIDA native direkt på win10... Det är överlag ett h-e att få igång på ett uppdaterat win10, och varje update löper stor risk att sabba VIDA igen.
Rekommenderar istället att köra en VM med t ex win7 som du installerar VIDA i. Ett ouppdaterat win10 funkar också. Det finns färdiga VM machines med VIDA förinstallerat att hitta online.
av Smage
Den rutan ploppar upp och försvinner direkt när man startar installationen.

cmd-filen installeras varje gång jag startar installationen, testat göra nya mappar och samma sak varje gång.

Skulle du kunna länka någon VM machine som funkar? Jag vet knappt vad det innebär. Fan är iallafall 10-15 år sen som jag kunde anses vara "bra" på datorer..
av pellepung
Lucif3r skrev: Rekommenderar istället att köra en VM med t ex win7 som du installerar VIDA i. Ett ouppdaterat win10 funkar också. Det finns färdiga VM machines med VIDA förinstallerat att hitta online.
Vart finns dessa vms? har tokletat efter dem. utan framgång.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Har du följt guiden och då även felsökningstråden som finns på swedespeed?

Kör själv i win10, och det fungerar kanonbra. Av och till får man gå in med en fix efter uppdatering, tar typ 40 sekunder.
Väldigt skönt att slippa vmware dessutom.
av Amloaan
pellepung skrev:
Lucif3r skrev: Rekommenderar istället att köra en VM med t ex win7 som du installerar VIDA i. Ett ouppdaterat win10 funkar också. Det finns färdiga VM machines med VIDA förinstallerat att hitta online.
Hittar massor med ställen där man kan ladda ner en färdig VM fil men har inte lyckats få någon att fungera. Har någon en bra torrent länk?

Vart finns dessa vms? har tokletat efter dem. utan framgång.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]