Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av volvov702002
var kan man köpa starkt belysta t10 w5w ledlampor ?
köpte osram led, ingen skillnad mot original mer än att man fick led.
bra med starka i bagageutrymmet.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nästan alla använder samma dioder(typ 5050), så ljusstyrkan är tämligen identiskt mellan samtliga. Det enda som har betydelse isf är antalet dioder på lampan. Jag kör med modell 5-diod-LED(en per sida, en på toppen) i skärmblinkers, positionsljus fram och interör belysning. Positionsljusen lyser tillräckligt för att möta upp mitt 35W xenon i halvljusen utan att se märkligt ut.

När get gäller interör så är det dock oftast så att det är positionen av ljuskällan som ger dåligt ljus, och inte ljuskällan i sig. Bagageutrymme brukar t ex bara ha 1 ljuskälla, oftast placerad precis innanför bakluckan(på kombis iaf). Det är inte direkt optimalt för att få bra ljus i hela utrymmet, skulle behövas ett par till på varsinn sida(typ, mitten ovanför sidorutorna) för att få ordentligt ljus, eller rent av en till taklampa i mitten av bagageutrymmet.

Mina w5w-LED är f.ö. inköpta på ebay(innan postnords giriga avgift infördes), typ billigaste modellen som fanns då.. Tror jag gav 50 spänn för 20st eller nå sånt :P I sverige får man ge typ 50kr STYCK för exakt samma LED :bored:

så.. TL;DR: Så gott som alla LED i det här sammanghanget lyser lika mycket, eller lite, beroende på hur man ser på det.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]