Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev: tis 16 jul 2019, 12:51
PetEri skrev: tis 16 jul 2019, 11:10 Extrema körmaskiner, det var en bra beskrivning. Och det är precis vad jag söker!
De bilar av den kalibern som går ihop med "Bilen ska vara så ekonomisk som möjligt, både i inköp och ägande." är inte många.

Dela gärna med dig vad du hittar som detta stämmer in på!
Ofta dra tex försäkringar iväg i pris...
Köp en Kavazaki H2 special så hsr du 0-100 på 2 sek och upp mot 400 km/h i toppfart.

Finns ingen bil som ger så mycket prestanda för småpengar.

VolvoB20 skrev: ons 17 jul 2019, 22:57
fjohan82 skrev: tis 16 jul 2019, 12:51
PetEri skrev: tis 16 jul 2019, 11:10 Extrema körmaskiner, det var en bra beskrivning. Och det är precis vad jag söker!
De bilar av den kalibern som går ihop med "Bilen ska vara så ekonomisk som möjligt, både i inköp och ägande." är inte många.

Köp en Kavazaki H2 special så hsr du 0-100 på 2 sek och upp mot 400 km/h i toppfart.

Nja jag håller mig till 4hjul jag.. :-)
PetEri skrev:
VolvoB20 skrev: ons 17 jul 2019, 22:57
fjohan82 skrev: tis 16 jul 2019, 12:51 De bilar av den kalibern som går ihop med "Bilen ska vara så ekonomisk som möjligt, både i inköp och ägande." är inte många.

Nja jag håller mig till 4hjul jag.. :-)
Jag har iofs aldrig haft riktiga track day bilar men kört track days i mina Volvo och Cadillacs.

Har dock börjat ta kort för motorcykel då flera kollegor kör race på 2 hjul. Allt från Ducati Challenge till MX världsmästerskap.

Och måste erkänna jag är såld. Helt vansinnigt kul jämnfört med bil. Men lite mer ångestprovocerande också.

Sent from my iPhone using Tapatalk
- Honda S2000
- Mazda MX5 (säkert val och lika snabb som Porsche på svängiga banor)
- Cadillac ATS-V (3.9 0-100 men nog lite för dyr)
- TVR Cerbera (skön V8 men du ska skruva)
- Megane RS (superkul att köra, inget konstigt att uthyrningen runt Ringen erbjuder den)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]