- tor 28 mar 2019, 12:53
#1307844
Det vore bra, för jag har ofta undrat....
Som jag sade innan så hoppade turbotrycket upp en bit. Men det går bara att läsa av med VIDA under färd via VIDA/Volvo specific PID.
Försöker man läsa av med en generic OBDII läsare så använder det standard PID (en "byte", som mest kan visa 0-255 kPa vilket blir ~1,5 bars turbotryck) som bottnar långt innan det nya trycket är uppe på max.
Som jag sade innan så hoppade turbotrycket upp en bit. Men det går bara att läsa av med VIDA under färd via VIDA/Volvo specific PID.
Försöker man läsa av med en generic OBDII läsare så använder det standard PID (en "byte", som mest kan visa 0-255 kPa vilket blir ~1,5 bars turbotryck) som bottnar långt innan det nya trycket är uppe på max.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.