Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Precis; det räcker gott med extraljus som sträcker sig 4-500 meter framåt. Längre än så finns inget rationellt skäl att vilja se. Ett redigt flodljus med god sidomarkering räcker gott och väl!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Nu har jag hittat mina extraljus. Det blev två Bosch Navigator flodljus. Dom såldes på Ojanperä i Luleå för 575 kr/st. Kanonbilligt !!! Tack för alla synpunkter ! hehe.
av S60AWD2.5T
Man har extraljus för att se, och då vill jag se de faror som är farligast för tillfället och det är älgfan som kommer in från sidan ca 80m längre fram.
Inte vad som sker 800m längre fram på rakan det hinns med tids nog.

Gissa vad som fungerar bäst på kurvig landsväg?
Gissa om det är smart att låta ögat imponeras av en ljuspunkt 800m fram?

Som ni förstår tycker jag flodljus är idealiskt om man vill en pencil i mitten för att tillfredställa fallos kiänslan. ;-)
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Nu har jag monterat Bosch Navigator och försett dom med 100w H1. Som jag tidigare sagt så har jag använt Volvos monteringssats för extraljus. Monteringen gick perfekt, inga problem eller små djävulskap som brukar dyka upp.
Extraljusknappen på panelen i bilen funkar som tänkt, att den är på tills jag slår av den. Dvs den stängs inte av när jag slår av tändningen som jag läst att några här på forumet råkat ut för. Ljusen sitter som berget med Volvos originalfäste och två rostfria runda stag.
Jag var ute igår kväll och provade ljusen i den norrländska natten. Jag blev väldigt nöjd. Faktiskt det bästa ljuset jag kört med hittills. Jag har haft Bosch Profi och Hellas FF 50-4 på mina gamla bilar.
XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]