Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Migge
Hallå, dags för att byta upp sig en liten bit.
en jag har lite funderingar på vad jag ska välja. :)

Mina val är antingen en 850 kombi eller sedan eller en V40.
Frågan är då vad ska man passa sig för med dessa bilar och vilken är bäst om man tänker ekonomiskt.

Med 850n vilken motor ska man helst ha där om man tänker då på 140hk respektive 170hk motorn. Vilken håller längst och är billigast att äga. :)

är väldigt tacksam för svar, :D

Mvh Migge
Användarvisningsbild
av Janne3
Ja du va är du ute efter ?? rymlig kombi eller en kombi som du typ får plats med en golfbag i , motor altenativen 140 eller 170, tycker du om att köra på högvarv och få lite extra drag så är de såklart 170:ian du ska välja men då spricker de där ekonomi tänkandet, Skulle ja va i dina kläder skulle ja tagit en 855 140hp ,och även bättre att dra vagn med då har du ingen nytta av 170hp 20 valve. tycker jag
Användarvisningsbild
av Loner
Jag tycker tvärt om, när vi pratar 850, upplever 20 ventilaren (170hk) mycket piggare/roligare och billigare i bensin än 10 ventilaren..

/L
Användarvisningsbild
av Janne3
Har själv haft både 10 o 20 ventare har för mig dessa 30 hästar jobbar i de högre varvtalen och inte runt 80 kmh men ja har säkert fel för de jäger alltid fugan :lol:
Användarvisningsbild
av Migge
Ja vad jag är ute efter är bara en bra bil, men rymligheten är ju förståss en fördel men inte ett måste. och bara vilken bil och då vilken motor man ska välja för å komma undan billigast i fråga av service, skatt/försäkrning och bränsleförbrukning. :)

Men om det gäller V40n så kommer inte någon motor under 2,0 in i bilden :)

Så på 850 så märker man inte de 30hkr förrän på höga varv då? Har kört en 140hkr och tycker den har tillräckligt med kraft för min del :)
Användarvisningsbild
av Migge
Än om en tid senare så har jag äntligen gått och köpt mig en ny kärra.
En 855 GLT 94. Alltså då med 95ans utseende. Allt lull-lull i den som man kan behöva tycker jag.
Men lite för törstig för att vara helt omtyckt :lol:
XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]