Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mrsniper
I bland undrar man om dom hade tyck likadant om det var deras bil.
Dom borde skämmas....
Användarvisningsbild
av Brainy
Var in i begagnathallen på volvo här i stan och just denna hall måste servicepersonalen köra igenom med kundernas bilar för att komma in i verkstaden och jag råkade se när de körde in bilarna dit, det var fullt gaspådrag i 50m utan att växla, sedan tvärnit runt ett hörn och sedan fullt spätt igen och sen bromsa in genom porten till verkstaden.

Detta gjorde denna kille med bil efter bil.

Har ett till exempel med samma verkstad, nu gäller det min far.

han ägde tidigare en v40 och hade beställt en ny volvo av detta ställe men innan denna bil hunnit levereras så blev det dags för service av den gamla, väl där så hävdade verkstadspersonalen att bromsarna var slut så de skulle behöva byta dem. Så han betalade även för att få dessa bytta.
Efter 70mil så gick bromsarna metall mot metall så han åkte in till volvo och ville att de skulle åtgärda detta utan extra kostnad men de hävdade normalt slitage och fast han talade om att om de inte åtgärdar detta så avbeställer han bilen som han redan beställt, detta till trots så fick han det inte åtgärdat och han fick betala straffavgift för att han avbeställde bilen :*O/

Själv är jag rätt övertygad om att de aldrig gjorde något åt bromsarna vid det första besöket.

/Brainy
Youtube-tråden

Nya praktiska tips för hemmamekaren :-D Vid[…]

Om du kör lite, säljer din bil, och bara[…]

Det ser ut som om du har materialbortfall på[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]