Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Driver64
Hade idag det tvivelaktiga "nöjet" att åka som baksätespassagerare i en VW Passat kombi (skapligt ny hyrbil) och aldrig förr har jag fått så j-a ont i svanskotan! Jag är 183 cm/65 kg och sittdynan var så låg och så stenhård att en stor del av min blygsamma kroppsvikt belastade min stackars svanskota, ingen som helst avlastning under låren, aj aj aj...

Väl hemma så gick jag ut i garaget och satte mig i baksätet på min V70N -03 för att jämföra sittkomforten (åker alltid fram annars!) och där satt jag i nästan en timme och njöt av den sköna sittdynan (lyssnandes på favoritskivan!). Sicken skillnad!

VW Passat? Inget för mig! :wink:
av volvoR+s60
hehe konstigt..??? jag åkte kanon bra!! är 183cm 75kg
Användarvisningsbild
av Driver64
Dina extra 10 kg har nog gett dig en mer VW-kompatibel bakdel än vad jag har. Grattis! :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Inte heller jag tycker det verkar vara något fel på det, men då har jag bara provsuttit när jag har haft bilen stått stilla(kvalar in på ytterligare 13kg men ungefär samma längd). Tycker inte det känns som någon större skillnad mot för volvons.

Ett baksäte som däremot är dåligt är saabs i 9-3orna!

Jag lär sitta med en kudde under benen för att stå ut.

mvh
Anders

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]

Total felkälla till problem, i klass med avt[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked frå[…]

Hej , Jag har en XC60-18 där tätningsli[…]