Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av TomZaj
Har ni tänkt på en sak?

En del på forumet klagar på sina bilar och tycker att det är skitkvalite't på Volvo och en del vill ha hjälp för att lösa problem.
jag tycker att detta forum är grymt bra, det är bara synd att det blir så mycket negativt om Volvo men det är väl så att merparten av alla Volvoägare är nog nöjda med sin bil, de som är nöjda hör man aldrig av för de har ingen anledning för de är ju nöjda. Tänk om Volvo hade rakt igenom skitkvalitet då skulle detta forum kräva en gigantisk server om nu förmodan bredbandet skulle klara av det. jag tror nog att Volvo håller samma höga eller bättre kvalitet än de flesta välkända märkena.
det är ju trots allt de som har problem som skriver i forumet.
Har själv haft något dyra problem med min bil och det är så j***a skönt o avreagera sig på forum.
Måste bara säga det att jag har fått mycke hjälp genom forumet, Tack alla som ställer upp o hjälper till.

// Tommy
av jbl
Kan bara instämma i det du säger.
Användarvisningsbild
av mr.konsum
VÄL TALAT!!! (eller skrivet!!) håller med till 100%
är grymt nöjd med min VOLVO...

men känner att kvaliteten sviktar ibland och då blir man nog lite besviken...

MEN VOLVO ÄR BRA GREJER!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
av vetten
Jo men visst :shock: detta forum är och har blivit bara bättre och bättre och jag tror och vet att det kan bli ännu bättre om vi hjälps åt att hålla det så seriöst som möjligt för det är då och BARA DÅ som vi kan bli riktigt BRA för att hjälpa varandra och till och med att bara ha synpati för dom som har problem kan hjälpa långt :lol: själv har jag haft massor av hjälp av ER därute, som sitter inne med massor av kunskap om just våra volvosar och det käns skönt att kunna vända sej hit med sina frågor och problem men det känns lika skönt att kunna hjälpa andra som kanske inte har just den kunskap som behövs för att lösa ett problem som uppstått :shock: så kom igen och försök ALLA NI DÄRUTE att svara på det ni vet och KAN så är jag övertygad om att det kommer att sprida sej som ringar på vattnet det blir bara bättre och bättre :lol:

vetten

Total felkälla till problem, i klass med avt[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked frå[…]

Hej , Jag har en XC60-18 där tätningsli[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]