Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av volvo_Sverige
Hej.
Jag ska snart köpa en bil som jag ska fixa till, och sedan köra med när jag fyller 18 (Jag är 17 nu).
Så klart ska det ju bli en Volvo. Vilken Volvo tycker ni att jag ska köpa? Då med tanke vilken Volvo som är mest tacksam att renovera, och vilken som sedan är en bra modell att köra.
Jag funderar på att köpa en bil för ungefär 10 000, eller något mindre. Då har jag tillräckligt med pengar att renovera för.

MVH Stefan
Användarvisningsbild
av Ramon
Med tanke på din budget så skulle jag välja en 744:a. De ligger vid den prisklassen, förutom då 244:a, men de tycker jag inte är något vidare snygga. Sedan så finns ju 300 och 400 serien, men nej, jag gillar inte de bilarna heller. Så mitt val hade helt klart föllit på en 744:a. Dessa är billiga i inköp, billiga att äga, överkomlig bränsleekonomi, lättmekade, bra komfort osv, roliga att köra, och då särskilt på vintern, är ett plus om du lyckas hitta en som har lamelldiff... :D Kika på nedanstående länk, där kan du välja ut Volvo 744:a, och sedan så en massa info om den, statistik, starka och svaga punkter, de saker som Svenska Bilprovningen påpekat mest på denna modell osv.

http://begbilguiden.bilprovningen.se/

Lycka till med val av bil :wink:
av Roffy
740 serien !!!!
av volvo_Sverige
Tack för svaren.
Om det är någon mer som vill svara, så forsätter jag titta till den här tråden.
MVH Steffe
av Addekarlsson
Som tidigare talare säger jag oxå 700 serien. Dom är lättskruvade, och gott om delar. En hel del finns på Nice price hos Volvo.
Så köp en 740 eller 745 du och må gott sen. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av nisse
740 = bäst vol:-)
Användarvisningsbild
av mrsniper
740 så klart....

@klacken, @vjohnj : Tack båda! Drog ett var[…]

låg tomgång v70 04a

Sitter det inte tomgångsmotor/ventil på[…]

Fällbart framsäte?