- tis 10 nov 2015, 11:46
SvenB skrev:Så är det. Jag blir faktiskt förvånad över de inlägg som ger TS en viss skuld i det inträffade. TS är helt oskyldig enligt mig. Dessa inlägg påminner om en skadereglerare på Folksam som för många år sedan ansåg mig presumtivt delvållande till en sammanstötning i Stockholm där en Vespa kom från vänster mot rött ljus och träffade min bil. Vid en fråga hur jag kunde vara presumtivt vållande svarade han "Om du inte befunnit dig på platsen hade olyckan inte skett" ??:-/Antar att det är mig du syftar på. Jag har inte försökt skuldbelägga TS utan försökt belysa oväntade eventuella konsekvenser efter en olycka. Man tror att man är totalt oskyldig, men sedan visar det sig att lagen säger något annat. Det har du gett ett bisarrt exempel på själv. Det finns exv cyklister som är övertygade om att de har företräde på övergångställen och som blir påkörda. När de sedan vaknar upp på akuten får de veta att de är skyldiga till olyckan och till eventuella plåtskador ...
- Bees don't waste their time explaining to flies that honey tastes better than shit.