Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

klippt från fordonsgas.se

2007-04-16
Förbättrad kapacitet och nya tankställen

Göteborg
Våra tankställen i Kallebäck, vid Marconimotet och på Ringön har förbättrats. Det innebär att kapacitet och tillgänglighet ökar.

Två nya tankställen kommer att öppnas inom en månad. I Högsbo, mittemot köpcentret 421 öppnar vi en station med 2 dispensrar och 4 slangar. Även i Majorna, mittemot Vagnhallen på Karl Johansgatan 105 kommer stationen att få samma kapacitet.
Detta innebär att vi därmed har 10 gastankställen i Göteborgs kommun och 17 st. i Göteborgsregionen.

Andra tankställen som planeras i Göteborgsområdet är Angereds Torg och Frihamnen samt ytterligare kapacitetshöjning på Kallebäcksstationen.

fordonsgas.se har även kommit ut med en kartbok över tankställen i Sverige & kan beställas för 50kr inkl frakt.

Jag beställde kartboken & det var helt klart värt 50 spänn! gps koordinater för varje tankställe, så det är bara att knappa in på navin för de som har.

kolla in deras hemsida:

http://www.fordonsgas.se/
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Härligt!, på tiden att det händer något!!
E85 är ju oftast slut på mackarna här i trakten, undra om Volvo kommer att ändra sin inställning till gasbilarna iochmed detta nu?

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]