Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joeharrison
Hej !
Är ny och nöjd ägare till en V70N 00 med HU-603 stereo som jag har ett problem med.

Ljudet fungerar ej i baksätet, men om man öppnar och stänger höger bakdörr när stereon är i gång så hoppar ljudet plötsligt igång.
Ägaren innan rev därför höger bakdörr för att felsöka,men hittade inget fel.
Efter det lämnades bilen in på aukt verkstad för felsökning på stereon och man kom då fram till att stereon måste bytas.

Både jag och den tidigare ägaren är skeptiska till slutsatsen efter felsökningen,därför undrar jag nu om någon annan känner igen felet?
av S.t.r.a.n.D
1: Är båda bakdörrarna tysta?

2: Är det tyst varje gång du startar bilen?

3: Varje gång det är tyst, hjälper det att öppna och stänga höger bakdörr eller fungerar det knepet bara ibland?

4: Om JA på fråga 1, fungerar det att smälla igen nån annan dörr?

Om bara höger bakdörr är tyst och börjar låta varje gång du smäller igen den dörren låter det ju som ett glapp eller kabelbrott.
Har ju svårt att se att det är huvudenheten som är trasig när det hjälper att smälla igen höger bakdörr men ingen annan.
Användarvisningsbild
av Jackson75
joeharrison skrev: Efter det lämnades bilen in på aukt verkstad för felsökning på stereon och man kom då fram till att stereon måste bytas.
Horribel felsökning av "aukt" verkstad ... smäll igen bakdörren så fungerar ljudet igen ... Ja, då måste det vara huvudenheten som e kass ... jösses :-O)
av joeharrison
S.t.r.a.n.D skrev:1: Är båda bakdörrarna tysta?

2: Är det tyst varje gång du startar bilen?

3: Varje gång det är tyst, hjälper det att öppna och stänga höger bakdörr eller fungerar det knepet bara ibland?

4: Om JA på fråga 1, fungerar det att smälla igen nån annan dörr?

Om bara höger bakdörr är tyst och börjar låta varje gång du smäller igen den dörren låter det ju som ett glapp eller kabelbrott.
Har ju svårt att se att det är huvudenheten som är trasig när det hjälper att smälla igen höger bakdörr men ingen annan.
Hej och tack för visat intresse. Knepigt fel detta så jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Här kommer svar på frågorna

1 Ja,allt bakåt i bilen sett från framsätet är tyst.
2 Ja,varje gång stereon startas om
3 Varje gång.
4 Nej,endast höger bak.
av S.t.r.a.n.D
Jaa då är det ju verkligen skumt. Jag vet inte exakt hur allt är draget men det känns ju spontant att något kring höger bakdörr är knas eftersom det hoppar igång när du smäller igen den men hur kan allt vara tyst och hoppa igång då.
Någon kanske sitter på kopplingsschema för högtalarkablarna?

jag slår dig med 1år 2016 köptes[…]

Hur kom du till slutsatsen att den är trasig?[…]

Identifiering Volvofälg

Min 744 GLT 16 valve hade också M46. Jag gil[…]

Var in på Volvo hemma i byn och tänkte […]