Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av giddyapper
Har en V70 2,4 T -00 som jag har problem med tomgången,den även stannar ibland,de e lite drygt när man är mitt i en korsning.jag gjort rent bränslesystemet märkte ingen skillnad .
Användarvisningsbild
av wissel
Nu var du rejält snål på info :-)
Servad senast ?
Många mil på motorn ?
Bytt Tändstift när ?
Servad med luftfilter osv ?
Hur ser ditt Gasspjäll ut, skitigt ?
Har du Bosch eller Denso ?
Luftmassemätaren rengjord ?
Går bilen på alla cyl. ?
Funkar Turbon Ok ?
Som du ser så finns det massor av möjliga felorsaker att kolla....
här kom endast ett fåtal....:-)
Användarvisningsbild
av Jackson75
Gasspjället kanske? Är det rengjort? Kolla om du har vit eller gul etikett undertill spjället med en liten spegel.
Användarvisningsbild
av wissel
Jackson75 skrev:Gasspjället kanske? Är det rengjort? Kolla om du har vit eller gul etikett undertill spjället med en liten spegel.
Tror faktiskt han har Bosch systemet !?!
Användarvisningsbild
av Jackson75
wissel skrev:
Jackson75 skrev:Gasspjället kanske? Är det rengjort? Kolla om du har vit eller gul etikett undertill spjället med en liten spegel.
Tror faktiskt han har Bosch systemet !?!
På en -00?
av giddyapper
Ja jag va nog lite snål med info.jag har haft den på verkstad och servat den även luftmassemätaren är bytt.och dem på verkstaden verka inte kunna hitta nåt fel . Den har gått 32000mil dem säger till mig att de e bara och köra,men jag hinner knappt därifrån så stannar den.de räcker med att växla ner innan jag får i vxln så hinner den stanna.och förresten klistermärket är gult,en dag när jag körde hem från jobbet så stannade den i en korsning sen ville den inte starta ,då tänkte jag att nu hittar kanske verkstaden felet under tiden när jag ringde efter hjälp för att bogsera den så provade jag starta den å då gick den igång som vanligt jag hade väl hållt stilla en 10-15 min behöver kanske gör en exorcism på bilen?
Användarvisningsbild
av wissel
Okej, då är ditt spjäll bytt iaf. :-)
Då KAN det vara så att en uppgradering av Mjukvaran på Volvoverkstad
kan fixa detta. Utgår att det är en Volvoverkstad som satt in ny Luftm.mätare och av rätt sort.
Då du har Denso så brukar det INTE funka om man sätter i någon annan Luft.mass.mätare.
Och VIDA kan troligen hitta felkoder som hjälper dig vidare......
Sedan tycker jag nog att du bör byta verkstad.

jag slår dig med 1år 2016 köptes[…]

Hur kom du till slutsatsen att den är trasig?[…]

Identifiering Volvofälg

Min 744 GLT 16 valve hade också M46. Jag gil[…]

Var in på Volvo hemma i byn och tänkte […]