- tor 03 jan 2013, 23:04
Jag har en volvo V70, 2007 där bilen varit inne i maj 2012 för att mätaren visat fel.
Den var inne, den reparerades och verkstadskillen sa att det var nån/några slangar som var lös.
Frågan är: Vad är dessa för slangar, finns dom ens?
När bilen var inne och "slangarna" sattes åter tillbaka visade bilen aldrig helt rätt.
Mätaren visade att på det röda (bränslelampan började lysa) så hade bilen ingen bensin kvar trots att innan repet fanns minst 7-10 lite kvar.
Det betyder att verkstadskillen aldrig fick till det helt och att det blev sämre.
Nu har det varit kallt, -30 i några dagar och nu efter denna köldknäpp visar bränslemätaren 75% i 30 mil, sedan 0 % och ibland 45%
Som mest ligger den på 75% av bränslet kvar.
Vad kan jag själv kontrollera och slangarna, hur kan dessa lossna?
Är det inte mer än en givare som ballat ut?
Om det är någon som har tillgång till en skiss vore jag tacksam.
Den var inne, den reparerades och verkstadskillen sa att det var nån/några slangar som var lös.
Frågan är: Vad är dessa för slangar, finns dom ens?
När bilen var inne och "slangarna" sattes åter tillbaka visade bilen aldrig helt rätt.
Mätaren visade att på det röda (bränslelampan började lysa) så hade bilen ingen bensin kvar trots att innan repet fanns minst 7-10 lite kvar.
Det betyder att verkstadskillen aldrig fick till det helt och att det blev sämre.
Nu har det varit kallt, -30 i några dagar och nu efter denna köldknäpp visar bränslemätaren 75% i 30 mil, sedan 0 % och ibland 45%
Som mest ligger den på 75% av bränslet kvar.
Vad kan jag själv kontrollera och slangarna, hur kan dessa lossna?
Är det inte mer än en givare som ballat ut?
Om det är någon som har tillgång till en skiss vore jag tacksam.
- By kvillebäck