- sön 21 okt 2012, 01:08
Efter att ha läst xenon trådar i snart 2 timmar så har jag inte fått svar på det jag undrar.
Bilen i fråga är en v70 med bixenon -07
1. Tänkte ta styrström från orginal extraljus kontakten, hur gör jag det utan att köpa volvos extraljus kablage. Sitter det under luftburken ? Måste denna kontakt aktiveras ?
2. Hittar inte xenonkit på tex vvme till 3 lampor, blir man tvungen att köpa 4 kit ?
3. Relät jag haft till mina 3 hella hallogen är på 100a, några problem att använda det vid xenon konvertering ?
4. Behöver man modifiera lamphuset något ?
5. Vore riktigt fint med tips och gärna bilder där ni monterat era ballaster.
6. Vilka är de bästa xenonkiten för extraljus vad gäller upptändning och ljusstyrka ?
7. Passar xenonkungens förlängningskablage på vvme's kit ?
Vore ruskigt tacksam för svar.
Helst inga föreläsningar om e-märkningar, osv om så inte är nödvändigt :mrgreen:
/ John
Bilen i fråga är en v70 med bixenon -07
1. Tänkte ta styrström från orginal extraljus kontakten, hur gör jag det utan att köpa volvos extraljus kablage. Sitter det under luftburken ? Måste denna kontakt aktiveras ?
2. Hittar inte xenonkit på tex vvme till 3 lampor, blir man tvungen att köpa 4 kit ?
3. Relät jag haft till mina 3 hella hallogen är på 100a, några problem att använda det vid xenon konvertering ?
4. Behöver man modifiera lamphuset något ?
5. Vore riktigt fint med tips och gärna bilder där ni monterat era ballaster.
6. Vilka är de bästa xenonkiten för extraljus vad gäller upptändning och ljusstyrka ?
7. Passar xenonkungens förlängningskablage på vvme's kit ?
Vore ruskigt tacksam för svar.
Helst inga föreläsningar om e-märkningar, osv om så inte är nödvändigt :mrgreen:
/ John

- By Volvokarlsson44