Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tsw
Hej!

Bilen är alltså en V70 2.5T -04. Den går inte ojämnt i den bemärkelsen att det syns på varvräknaren, eller känns vid färd. Jag skulle hellre säga att den går lite "orent", inte sådär silkeslent. Lite innan man kan säga ojämt :)

Samt när man stänger av den - då avslutar den med ett litet morr som t.o.m känns i ratten, den är lite grov kan man säga.

Någon som känner igen vad jag försöker förklara? hade det varit en gammal bil hade jag provat vrida fördelaren väldigt lite, men det går ju inte på dessa moderna saker.. så vad kan man då prova. har hällt i en flaska "injector cleaner", får väl se om det kan göra något.

Den går även lite väl bra tycker jag, för att vara 210 häst. Kan ju kanske vara så att den är chippad och går på 95 istället för 98 - men det är inget jag kan bekräfta på något vis.

Tips mottages.
Användarvisningsbild
av Vojje
Dax att uppdatera stiften kanske. B-tema har finfina Brisk som får motorn att gå lika silkeslent som en Chrysler Voyager :D

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]