Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Finns det någon som känner igen det här:

Bilen startar utan problem. Kan köra 10 mil en dag problemfritt, men dagen efter endast några kilometer och motorn börjar gå dåligt ( bränsletryck sjunker från 4 bar till ca 2) och motorn dör tillslut, tomgång fungerar inte. Kan efter några min starta och köra vidare, dock brukar den då stanna igen inom kort.

Har bytt bränslerelä + bränslepump, bränslefilter, tankarmatur på verkstad men felet kvarstår och det har successivt förvärrats. Sägas bör att det verkar bli sämre när det är varmt ute. Inga felkoder. Gjorde 30 000 mil service förra året.
Finns det någon vänlig själ som kan ge lite hopp? :) Tackar på förhand
dieselmagnus skrev:Bil? Årsmodell? Motor?
Jag gissar på en Volvo V70, årsmodell 2001 med en 2.4 liters rak femma på 170 hkr :D

Hur har du det med dina vev- och kamaxelgivare? Men du är kanske säker på att det är bränsleorienterat.
Hej! Fick du någon lösning på problemet eller kom verkstaden fram till något? Har precis samma problem. Bilen stannar när det är varmt ute och efter 10-15 minuter går den en bit till. Dock, har det börjat så slutar det inte. Den stannar igen efter ett tag. Någon kunnig som har koll på detta? Vad kan det röra sig om?
skanemedia skrev:Hej! Fick du någon lösning på problemet eller kom verkstaden fram till något? Har precis samma problem. Bilen stannar när det är varmt ute och efter 10-15 minuter går den en bit till. Dock, har det börjat så slutar det inte. Den stannar igen efter ett tag. Någon kunnig som har koll på detta? Vad kan det röra sig om?
Kollat ovan tips på vev och kamaxelgivare?
Få någon att läsa ur felkoder är en bra början.
OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]

https://www.google.com/amp/s/www.pbs.org/newshour/[…]