Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Har ni bytt hjullager på er v70 i 08-området, vad har det kostat?

Har ni passat på att byta något mer medans "byxorna är nere" så att säga. Ex bärarmar inkl bussning och spindlar eller linkande.
Nu brukar jag inte "ha byxorna nere" på bilverkstaden eftersom jag är straight :wink:

Men det känns som en överloppsgärning att byta delar, bara för att andra delar är lossade.
Men är bärarmsbussningar m m slut så bör dom bytas. Tror inte att det blir någon direkt rabattering prismässigt sett, utan dom flesta verkstäderna har fasta priser i sina datasystem.

Men det går ju alltid att förhandla och diskutera priser innan arbetet påbörjas. Efteråt så kan man ju bildligt talat "stå med brallorna nere".

Byta hjullager fram är ju inte direkt svårt och tar inte lång tid. Tyvärr är hjullagren nästan det dyraste i sammanhanget.
Liten myt idag att endast killar på verkstaden. Så att komma in med byxorna nere är inte alltid fel, för rätt underredsbehandling.

Funderar mest på om det kanske är lönt och spara timpenningen på vissa moment när ändå en del av sakerna är borta. Och veta att det är nya grejor som ska hålla ett par år till. Om jag i år byter hjullager, nästa bussningar, året efter topplagringen, detta är saker som kommer ändå att göras.

Bilen har ju nu rullat drygt 13000 mil och viss klonk hörs ibland.

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]