Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Upplever att motorn går mycket hårdare på tomgång efter kamremsbyte, motorn går specielt hårt när den är kall, blir lite diesel varning så att säga. Du kan likna det med om du sätter på stora strömförbrukare och AC samtidigt så märker du att motorn belastas på tomgång. Jag har kollat att kamremen sitter rätt och det är inga tvivel om att den sitter rätt men där emot när jag la på den nya remen så var jag tvungen att vrida något på kammarna så min fundering är, kan detta ha något med justering av avgaskamen att göra ? Bilen är en V70 2,4T -03 och på den så är avgaskamen justerbar.

Mvh
Kjell
Ok, jag har läst lite på forumen och det verkar som att man behöver tolkarna, jag har bara justerat kamhjulen och veven efter markeringarna och det verkar då inte vara bra nog. Tycker då detta är lite konstigt men är det så så är det. Är det någon som vet var man kan köpa dem för en rimlig peng ?

/Kjell

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]