Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Hej vid 3500 varv så rycker det till rejält och varvet sjunker till strax under 3000 sen hoppar varvet upp igen till 3500 och ner igen till 3000,sen upp igen.Samt att den går illa kall.Har märkt det tre gånger nu,den pulserande gången.Jag skulle köra om och gasade på.Det är nästan som att den vill stänga av första gången vid 3500 varv,sen fladdrade den upp och ner några gånger.När jag provade igen dagen efter,likadant första gången vid 3500 varv,rejält ryck,ungefär som att slå av tändningen då.sen fladdrar den upp och ner.Vid 4000 varv drar det på igen utan problem.Bilen s80T6-99.Någån som har nåt tips.Bilen är servad i november lmm bytt laddtrycksventil bytt och slangar till den.Har gjort rent gasspjället i december ifjol.
av Daddan
Gasspjäll eller avgasrelaterat skulle jag gissa på. Troligen spjället. Åk till en verkstad som kan kolla felkoder/göra spjällhustest.
Användarvisningsbild
av wissel
Om det vore min bil så skulle jag börja med
Kollning av Stiften
Kollning av T-spolar.
tror inte det är bränslerelaterat !!!
hehe, Hej vild Gissning förstås men det är ju billigare med Tändstift osv.... :P
Användarvisningsbild
av snepo
wissel skrev:Om det vore min bil så skulle jag börja med
Kollning av Stiften
Kollning av T-spolar.
tror inte det är bränslerelaterat !!!
hehe, Hej vild Gissning förstås men det är ju billigare med Tändstift osv.... :P
Tändstift bytta i december,tändspolar ger inte det felkod?

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]